Ants oli võidusõitja, konstruktor ja sõber.
Viiekümnendatel aastatel nakatus Ants Pirita-Kose-Kloostrimetsa ringrajal mootorrataste kihutamisest. Mootorrattal kihutamisest Ants siiski täit rahuldust ei saanud. 1957. aastal käis ta koos teiste Kalevlastega Minskis Nõukogude Liidu autode ringrajasõidu meistrivõistlusi vaatamas. Aasta varem olevat käinud ka Kiievis autovõidusõiduga tutvumas. Need võistlused äratasid temas huvi proovida ka ise üks ringrajasõiduk ehitada.
Ta oli konstrueerinud ja joonestanud auto täies suuruses pinnalaotusena oma toa põrandal millimeetripaberile. Autospordi ja Maanteede Ministeeriumi insenerina näitas Ants jooniseid tehase juhtkonnale, kes nõustus ja kollektiivselt toetasid Antsu ettepanekut ehitada tehases 500cm3 Irbiti tehase M-52-C mootoriga Vormel 3 klasi võidusõiduauto.
Ants Seiler kirjutas artiklis: "17. detsembril 1957. aastal tuligi kokku grupp asjahuvilisi ning ühiskondlikus korras hakati ehitama 500 cm3-se silindrimahuga vormel-III"
5.oktoober 1958 Leningradis Kirovi ringrajal sõitis Ants vormeliga "Estonia-1" üle ringi rekordi 2.5 sekundiga.
Seda päeva võib lugeda Estonia sünnipäevaks. Sellest päevast alates on Eestis valmistatud 1337 vormel Estoniat, sadu kartautosid ja kümneid Tudengivormeleid.
Uno Aava sõnad raamatust: "Ants Seiler. Mees, kes kihutas ajast ette"
Meenutus
Ta oli korralik, nõudlik nii enda kui teiste suhtes. Täpne, sõnapidaja ja kohusetruu. Ants nõudis kvaliteetset tulemust, mingeid mööndusi ei tunnistanud.
Ants oli konstruktoriks või kaaskonstruktoriks 15-le Estonia nime kandvale võidusõiduautole.
Võidusõiduautode loomine oli tema kutsumus, nagu on kirjanikule raamat, kunstnikule maal või kujurile ausammas.
Ants Seileri sõber ja kaasvõitleja
Ants Seiler
Mees, kes kihutas ajast ette
Ülevaade varalahkunud motosportlase ja «Estonia» võidusõiduautode konstrueerija insener Ants Seileri (1930-1968) elust ja sportlasteest.
Autor: Uno Aava